Welcome to the international club of HUMMER® cars owners
Данный сайт является электронным периодическим изданием и зарегистрирован как средство массовой информации.
Свидетельство Эл ФС77-41421 от 23 июля 2010 года, выдано Федеральной службой "РОСКОМНАДЗОР"
Зарегистрирован: 04 фев 2015 13:47 Сообщения: 74 Откуда (Страна, Город): Красноярск Антиспам: Открыт для oбщения в Клубе! MY GARAGE (Мой гараж).: Subaru Impreza Wagon 1,5 2003 -> Subaru Impreza WRX STi 2.0 2003 -> VW Touareg V6 3,2 -> Hummer h2 2003 ИМЯ (name): Игорь
В целом машина в неплохом состоянии досталась, но доставала спорадически (не регулярно) возникающая надпись SERVICE 4WD на панели. При этом были вот такие ньюансы:
1) Надпись загоралась случайно. могло ее не быть несколько дней, могла загораться сразу как завел машину, порой загоралась на незаведенной машине. 2) Выкл/Вкл зажигания обычно убирало ошибку. 3) Лампочка Check при этом не загорается. 4) Как только загорелась надпись машина не реагирует на кнопки переключения раздаткой, после выключения зажигания и включения вновь все становилось ок, режимы штатно переключались и включалась блокировка.
Такое поведение наводило на мысль, что вряд ли проблема механическая, скорее шалости электрики. Стал читать форумы, на рускоязычных форумах ничего более толкового, чем промыть все разъемы не нашел (хотя надо отдать должно, у многих это вылечивало, судя по отзывами проблему надписи SERVICE 4WD).
Попытался в момент возникновения ошибки прочитать ее через адаптер ELM 327 - никаких ошибок не выявил, ни в памяти, ни активных. Поехал в сервис, пробовать использовать сканер GM TECH 2
как назло ошибка не возникала. Ловили ее ловили со сканером, бац, загорелась надпись, сканер пишет ошибок нет
Стал читать интернет, теперь уже англоязычный.
07 апр 2015 13:58
Figaro
Зарегистрирован: 04 фев 2015 13:47 Сообщения: 74 Откуда (Страна, Город): Красноярск Антиспам: Открыт для oбщения в Клубе! MY GARAGE (Мой гараж).: Subaru Impreza Wagon 1,5 2003 -> Subaru Impreza WRX STi 2.0 2003 -> VW Touareg V6 3,2 -> Hummer h2 2003 ИМЯ (name): Игорь
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Первое что интересного вычитал, это то, что в целом да, обычные сканеры ошибки блока TCCM (TRANSFER CASE CONTROL MODULE) не видят и не понимают, но GM TECH 2 то должен был увидеть! Существует вот такая процедура самодиагностики (уж простите, не буду переводить - лень), которая выявляет основные ошибки с раздаткой:
Цитата:
You don't need a reader to get the tccm code. TCCM codes are, 1, 2, 3, 4
Pin 13 is the pin use use to ground to check codes.
If you did indeed ground #13 the 4wd light will blink
Code "1" is "RAM standby power" and is considered normal, may be caused by clearing the codes. Code "2" is "Encoder fault" Code "3" is "TCCM motor circuit" Code "4" is "RAM/ROM failure"
Ground pin 13 at the data connector under the dash. The lights on the switch should flash. You are only going to have a choice of 4 codes as mentioned above. Here is the procedure to further clarify.
Diagnostic Trouble Code (DTC) Displaying: The transfer case shift control module is equipped with the ability to store diagnostic information, which is useful to a technician in the event of module, component or wiring failures. This information can be retrieved from the transfer case shift control module by way of flash codes, which are displayed on the three transfer case shift control switch buttons. These buttons are located on the instrument panel to the right of the steering wheel Before obtaining DTCs, perform the following transfer case control module (TCCM) Self-Test.
TCCM Self-Test Observe the transfer case shift control switch indicators while turning the ignition switch to RUN. A properly operating system will flash all indicators and then will return to the current gear. If the system is operating normally, then proceed to Displaying Codes. If the TCCM failed the Self-Test, then test the following circuits. • Battery Positive Voltage, and Ignition Voltage for battery voltage • Ground Circuit for ground • Diagnostic enable circuit for an open or high resistance • Transfer case shift control switch connector
If the above circuits are normal but the TCCM still fails the Self-Test, replace the TCCM.
DTC Displaying Turn OFF the ignition for 10 seconds. Connect PIN 13 on the data link cable (DLC) to a ground. The DLC is located in the cab under the instrument panel on the driver's side. Turn ON the ignition, with the engine OFF. Observe the transfer case shift control switch select buttons for flashing codes. Refer to Diagnostic Trouble Code (DTC) List above.
Important: If the transfer case shift control switch buttons all blink only once and then stop, no fault codes are stored in the transfer case shift control module.
• When one DTC is stored in memory, that code will blink that number of times followed by a 3 second pause and then repeat. • If more than one code is stored, the first code will blink, followed by a 3 second pause and then the second code will blink. • This sequence will continue until PIN 13 on the DLC is no longer grounded. • If the TCCM will not communicate the presence or absence of DTCs, test the above circuits in Self-Test Step 2. If the circuits are complete, then replace the TCCM.
07 апр 2015 13:58
Figaro
Зарегистрирован: 04 фев 2015 13:47 Сообщения: 74 Откуда (Страна, Город): Красноярск Антиспам: Открыт для oбщения в Клубе! MY GARAGE (Мой гараж).: Subaru Impreza Wagon 1,5 2003 -> Subaru Impreza WRX STi 2.0 2003 -> VW Touareg V6 3,2 -> Hummer h2 2003 ИМЯ (name): Игорь
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
После еще некоторого продолжительного гугления, выяснил, что проблема горящего Service 4wd касается не только Hummer, но и Silverado и Yukon и много еще чего...
Вот так очень часто решается данная проблема:
03-06 Silverado/Sierra Service 4 Wheel Drive message - Test and replace 4WD switch
How to fix 'Service 4WD' message on 1999-2002 GMC Truck/SUV
После чего прочитал вот такой Сервис Билютень, а также диаграмма диагностики по Шевроле Сильверадо, очень совпадает с возникающей у нас проблемой:
Тут рекомендуется не менять transfer case shift control module, а первым делом диагностировать transfer case shift control switch и по шагам описана процедура диагностики (частично эта процедура объясняется в первом ролике).
Цитата:
Subject: Service 4WD Indicator Illuminated, DTC B2725 Set (Replace Transfer Case Shift Control Switch) #02-04-21-004 - (04/15/2002)
Models: 1999-2002 Chevrolet and GMC C/K Pickup and Utility Models (Silverado, Sierra, Avalanche, Suburban, Tahoe, Yukon, Yukon XL) with Four Wheel Drive and NVG 236/246 Transfer Case (RPO NP8)
Condition Some customers may comment on the Service 4WD indicator illuminating. Upon investigation, the technician may find DTC B2725 set.
Cause The condition may be due to a intermittent fault in the transfer case shift control switch.
Correction Important: The transfer case shift control module should not need replacement. DO NOT replace P/N 15749703 unless diagnosis points to the module as the malfunction.
Replace the transfer case shift control switch using published Service Information procedures.
Parts Information Part Number Description
15709327 Transfer Case Shift Control Switch
Here is a diagnostic chart that might also be of some help to you.
Document ID# 525340 2000 Chevrolet Chevy K Silverado - 4WD
DTC B2725 ATC Mode Switch Circuit Malfunction
Circuit Description The range/mode switch circuit consists of four normally open switches. The transfer case shift control module supplies a regulated 8 volt, DC to the switch through the 8 V Reg circuit. The current travel through a 9.09 K ohms resistor located inside the switch. It returns current to the transfer case shift control module through the switch signal circuit.
The transfer case shift control module constantly monitors this signal voltage to determine the condition of the mode switch circuit. If no buttons are pressed, and the transfer case shift control module detects a voltage level outside the possible range (approx.-0.5 to 1.0 volts) for longer than 5 minutes, the transfer case shift control module will set this DTC or if a button is held down or sticks for a period longer than 5 minutes.
When each of the switches is depressed they will complete a circuit through their own specific resistor. The transfer case shift control module continuously monitors the switch input to determine whether the 4HI, AUTO 4WD, 2HI, and 4LO button selections are made by the driver. Neutral may be obtained if the following conditions are met: The engine is running. The automatic transmission is in neutral (or the clutch pedal is depressed on a manual transmission application). The vehicle speed is below 3 MPH. The transfer case is in the 2HI mode. Once these conditions have been met, pressing and holding both the 2HI and 4LO buttons for 10 seconds will shift the transfer case into neutral, turning on the red neutral indicator lamp.
Conditions for Setting the DTC The system constantly monitors the voltage on the switch signal circuit. If the system detects a voltage level outside the possible range produced when no buttons are depressed, (approx.-0.5 to 1.0 volts), the DTC is logged. Action Taken When the DTC Sets All shifting will be disabled. The SERVICE indicator (4WD/AWD) lamp will be latched on for the remainder of the current ignition cycle. Conditions for Clearing the DTC The transfer case shift control module will clear the current DTC if the condition for setting the DTC no longer exists. A history DTC will clear after 100 consecutive ignition cycles without a fault present. History DTCs can be cleared using a scan tool. Test Description The number(s) below refer to the step number(s) on the diagnostic table.
Tests for proper operation of the transfer case mode select switch.
Tests for proper voltage supply to the transfer case mode select switch.
Tests the transfer case mode select switch for proper resistance values in all switch states.
Tests the switch signal circuit for a short to voltage.
Tests the switch signal circuit for an open or short to ground.
Tests the switch signal circuit for a short to the 8 V Reg circuit.
Determines whether the 8 V Reg circuit is greater than or less than the specified voltage.
Tests the 8 V Reg circuit for a short to voltage.
Tests the 8 V Reg circuit for an open or short to ground.
1) Was the Transfer Case Diagnostic System Check performed? -- Go to Step 2 Go to Diagnostic System Check
2) Important: Neutral Range will only be obtained by pressing and holding both the 2 HI and the 4 LO buttons simultaneously for 10 seconds. Refer to Circuit Description.
Install a Scan Tool. Start the engine. Place the transmission into NEUTRAL (or clutch pedal depressed on the manual transmission applications). Set the park brake. With a scan tool, observe the Commanded Mode Indicator data parameter in the Transfer Case data list. Depress each of the Mode/Range buttons. Does the scan tool indicate that the Commanded Mode Indicator data parameter is indicating the correct state? -- Go to Testing for Intermittent and Poor Connections Go to Step 3
3) Turn the ignition to OFF. Disconnect the selector mode switch. Turn the ignition to ON, with the engine OFF. Measure the voltage from 8 V Reg Circuit to a good ground. Does the voltage measure within the specified range? 7-9 V Go to Step 4 Go to Step 8
4) Connect a DMM between the Selector Mode Switch Signal Circuit and the 8 V Reg circuit at the switch. Measure the resistance through the selector mode switch while depressing the range buttons and comparing the values. Does the DMM indicate all resistance values within the specified ranges? Normal 8.63-9.54 K ohms Auto 4 WD 61.7-68.1 ohms 4 HI 656-670 ohms 2 HI 1.50-1.53 K ohms 4 LO 2.32-2.37 K ohmsNeutral 1.015-1.035 Kohms Go to Step 5 Go to Step 11
5) Turn the ignition OFF. Disconnect the transfer case shift control module. Turn the ignition ON, with the engine OFF. Test the switch signal circuit for a short to voltage. Refer to Circuit Testing and Wiring Repairs in Wiring Systems. Was the condition found and corrected? -- Go to Step 13 Go to Step 6
6) Test the switch signal circuit for an open or short to ground. Refer to Circuit Testing and Wiring Repairs in Wiring Systems.
Was the condition found and corrected? -- Go to Step 13 Go to Step 7
7) Test the switch signal circuit for a short to the 8 V Reg circuit. Refer to Circuit Testing and Wiring Repairs in Wiring Systems.
Was the condition found and corrected? -- Go to Step 13 Go to Step 12
8) Was the voltage measured in Step 3 greater than the specified value? 9 V Go to Step 9 Go to Step 10
9) Turn OFF the ignition. Disconnect the transfer case shift control module. Turn ON the ignition, with the engine OFF. Test the 8 V Reg circuit for a short to voltage. Refer to Circuit Testing and Wiring Repairs in Wiring Systems. Was the condition found and corrected? -- Go to Step 13 Go to Step 12
10) Turn OFF the ignition. Disconnect the transfer case shift control module. Turn ON the ignition, with the engine OFF. Test the 8 V Reg circuit for an open or short to ground. Refer to Circuit Testing and Wiring Repairs in Wiring Systems. Was the condition found and corrected? -- Go to Step 13 Go to Step 12
11) Replace the selector mode switch. Refer to Transfer Case Shift Control Switch Replacement.
Is the repair complete? -- Go to Step 13 --
12) Replace the transfer case shift control module. Refer to Transfer Case Shift Control Module Replacement.
Is the repair complete? -- Go to Step 13 --
13) Use the scan tool in order to clear the DTCs. Operate the vehicle within the Conditions for Running the DTC as specified in the supporting text. Does the DTC reset? -- Go to Step 2 System OK
Document ID# 525340 2000 Chevrolet Chevy K Silverado - 4WD
Последний раз редактировалось Figaro 07 апр 2015 14:15, всего редактировалось 1 раз.
07 апр 2015 14:02
Figaro
Зарегистрирован: 04 фев 2015 13:47 Сообщения: 74 Откуда (Страна, Город): Красноярск Антиспам: Открыт для oбщения в Клубе! MY GARAGE (Мой гараж).: Subaru Impreza Wagon 1,5 2003 -> Subaru Impreza WRX STi 2.0 2003 -> VW Touareg V6 3,2 -> Hummer h2 2003 ИМЯ (name): Игорь
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
По итогу, я не промывал разъемы, не разбирал блок управления, я заказал новый блок кнопок управления раздаткой (партнамбер 19259310). Это обошлось около 3900 рублей.
и это полностью решило всю проблему. 2 месяца я уже не видел надписи Service 4wd (тьфу*3р)
Надеюсь кому-то поможет эта информация.
07 апр 2015 14:13
v8-spb
Зарегистрирован: 03 янв 2015 16:13 Сообщения: 230 Откуда (Страна, Город): Cт-Петербург MY GARAGE (Мой гараж).: H2 2007 ИМЯ (name): Павел
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Спасибо , а то я разьемы уже помыл , думал уже моторчик менять или косу заказывать , теперь хоть вариант есть !!!
07 апр 2015 14:58
MrAndrew
Владелец Клубной Карты
Зарегистрирован: 28 сен 2014 18:42 Сообщения: 1112 Откуда (Страна, Город): UUDD/DME MY GARAGE (Мой гараж).: Красавец Airbus A319/320/321, Красавец Hummer H2 ИМЯ (name): Андрей
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Очень благодарен за эту тему! С недавних пор точно так же хаотично появляется эта ошибка! Жму руку!
_________________
Лучше HUMMER`а, может быть только HUMMER H1!
07 апр 2015 15:54
Offroader
Владелец Клубной Карты
Зарегистрирован: 06 июл 2014 20:28 Сообщения: 720 Откуда (Страна, Город): Бишкек MY GARAGE (Мой гараж).: Hummer H2 2005 год ИМЯ (name): Николай
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Могу дополнить... когда выкинул замок зажигания и поставил кнопку..
вобщем кнопка китай стоит 600 руб... и пару раз было просто эта кнопка запала во вклположении и тут же выскочила Ваша СЕРВАЙС 4 ВД... потом выковырял кнопку назад и надпись исчезла... я это к тому что если у кого коротит контактная группа замка зажигания то возможно появление надписи тоже...
_________________ Было много машин, но сейчас только лучшие - Хаммер и ЗИЛ-157
07 апр 2015 20:05
mihas
Владелец Клубной Карты
Зарегистрирован: 14 авг 2013 00:03 Сообщения: 7195 Откуда (Страна, Город): Великий Новгород. MY GARAGE (Мой гараж).: HUMMER H3 2007 ИМЯ (name): Михаил
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Интересная темка Надо в браузере закладку сделать
_________________ Старайся всё делать хорошо, плохо само получится.
07 апр 2015 20:30
Алексей Подольск
Владелец Клубной Карты
Зарегистрирован: 17 янв 2015 21:05 Сообщения: 5622 Откуда (Страна, Город): Россия Московская Область г. Подольск MY GARAGE (Мой гараж).: Toyota Land Cruiser 200 4.5 TD Toyota Land Cruiser Prado 120 4.0 ( для любимой девочки ) ИМЯ (name): Алексей.
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
На ТАХЕ у меня ( давным-давно ) загорелось SERVICE 4WD оказался просто перетёрт провод возле раздатки, говорили болезнь. Заизолировали и всё Каждый случай индивидуальный
_________________ Плевать я хотел на чёрные и белые полосы жизни. Я иду по своей — фиолетовой !!!
07 апр 2015 22:08
Figaro
Зарегистрирован: 04 фев 2015 13:47 Сообщения: 74 Откуда (Страна, Город): Красноярск Антиспам: Открыт для oбщения в Клубе! MY GARAGE (Мой гараж).: Subaru Impreza Wagon 1,5 2003 -> Subaru Impreza WRX STi 2.0 2003 -> VW Touareg V6 3,2 -> Hummer h2 2003 ИМЯ (name): Игорь
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Алексей Подольск писал(а):
На ТАХЕ у меня ( давным-давно ) загорелось SERVICE 4WD оказался просто перетёрт провод возле раздатки, говорили болезнь. Заизолировали и всё Каждый случай индивидуальный
А ошибку читать не пробовали? Было че-нить там в компе?
08 апр 2015 11:14
Алексей Подольск
Владелец Клубной Карты
Зарегистрирован: 17 янв 2015 21:05 Сообщения: 5622 Откуда (Страна, Город): Россия Московская Область г. Подольск MY GARAGE (Мой гараж).: Toyota Land Cruiser 200 4.5 TD Toyota Land Cruiser Prado 120 4.0 ( для любимой девочки ) ИМЯ (name): Алексей.
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Figaro Игорь, приговор озвучили через 15 минут , там всё просто подняли, увидели, сказали Походу знали, где искать И 10 минут времени на изоляцию. Ошибки скорее всего и не искали, после этого отъездил год и всё путём
_________________ Плевать я хотел на чёрные и белые полосы жизни. Я иду по своей — фиолетовой !!!
08 апр 2015 18:53
Евгений777
Зарегистрирован: 11 май 2015 08:00 Сообщения: 57 Откуда (Страна, Город): Россия Антиспам: Открыт для oбщения в Клубе! ИМЯ (name): Евгений
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
у меня такая конитель вылечилась поджатием клейм предохранителя 4WD
_________________ не можешь изменить ситуацию, измени отношение к ней!!!
19 ноя 2015 11:14
Romario
Зарегистрирован: 10 сен 2010 07:38 Сообщения: 791 Откуда (Страна, Город): Тверь MY GARAGE (Мой гараж).: Н2 ИМЯ (name): Роман
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Такая же участь постигла. Завтра поеду ошибки читать. Еще у кого были такие симптомы? Как лечили?
Зы: Кста, загорается именно только в дождливую погоду.
Зарегистрирован: 28 сен 2014 18:42 Сообщения: 1112 Откуда (Страна, Город): UUDD/DME MY GARAGE (Мой гараж).: Красавец Airbus A319/320/321, Красавец Hummer H2 ИМЯ (name): Андрей
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
Romario, клемму к раздатке смотреть, видимо перетерлась и коротит, когда мокнет
_________________
Лучше HUMMER`а, может быть только HUMMER H1!
20 фев 2017 15:01
Mosfilm
Владелец Клубной Карты
Зарегистрирован: 24 апр 2012 11:05 Сообщения: 921 Откуда (Страна, Город): Москва
Re: Service 4wd на Hummer h2, делюсь мыслями
В мороз 1 раз в году было за 4 года и все. Проблем пока нет. Как появилось, так более не появляется.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 42
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Все права на текстовые и графические материалы сайта принадлежат СМИ RUSHUMMER.RU. Копирование материалов и сообщений сайта возможно только при наличии ссылки на правообладателя.(закон «О средствах массовой информации» статья 23.)